Запоріжжя

На окупованій території Запорізької області загарбники приховують побудову нової залізничної гілки

Окупанти через підконтрольні телеграм-канали анонсували проєктування залізничної гілки, яка пройде через Запорізьку область і з’єднає Крим із Ростовською. Але насправді Росія вже будує залізничний коридор на тимчасово захоплених і окупованих українських територіях.
Про це повідомляє 061.
Відомо, що минулого тижня представники окупаційних телеграм-каналів Запорізької області опублікували інформацію про початок проектування залізничної гілки із Ростовської області через ДНР та Запорізьку область.
«Новая магистраль пройдет вдоль Азовского моря, впервые напрямую связав Таганрог, Мариуполь, Бердянск, Мелитополь и Джанкой. Железнодорожный путь будет строить образованное в мае ФГУП "Железные дороги Новороссии". В его задачи будет также входить создание единой логистики в этих четырех регионах и обновление парка вагонов и локомотивов», – зазначається в дописі «Бердянск. Актуально» від 4 жовтня.

Насправді ж залізничне полотно, а подекуди й залізничні мости, вже з’являються в Донецькій і Запорізькій областях, а деякі ділянки під полотно підготували ще торік.
Як повідомляє «Центр журналістських розслідувань», у травні 2023 року окупанти заговорили про створення так званих Железных дорог Новороссии, а в червні «зареєстрували» підприємство, яке об'єднує залізниці захоплених територій України в Луганській, Донецькій, Запорізькій та Херсонській областях. «Керувати» підприємством росіяни відправили росіянина Андрія Козакова, який працював на Північно-Кавказькій залізниці.
Журналісти з посиланням на супутникові знімки повідомили, що в серпні 2022 року від села Осипенко Бердянського району в бік Маріуполя з’явилися земляні насипи для рейок і шпал. Залізнична колія має проходити здебільшого вздовж автомобільної траси М14, а за 20 км від Маріуполя в районі Комишуватого повертатиме на північний схід і приблизно за 40 км, у районі села Кальчик, врізатиметься в наявну гілку Маріуполь — Волноваха — Донецьк.

Також окупанти прокладають близько 60 км нової залізниці від села Новоселівка і будують міст через річку Кальміус. Цей відрізок врізається в залізничний напрямок Донецьк — Амвросіївка — Таганрог.

У ЦЖР вважають, що в серпні-вересні окупанти виконали більшу частину підготовчих робіт або вже проклали більшу частину майбутньої залізниці із захопленого Маріуполя в Таганрог. Судячи з супутникових знімків, насип під залізницю (або готова колія) завдовжки 50 км іде від східної околиці Маріуполя до прикордонного пункту Весело-Вознесенка.
Майбутня залізнична колія окупантів проходитиме від села Осипенко під Бердянськом по прямій, через поля і навіть ландшафтний заповідник Заплава річки Берда, і вріжеться в діючу залізницю поруч з аеропортом, на якому країна-агресор розмістила вертольоти Ка-52.
ЦЖР не знайшов ділянку для нової залізниці від Бердянська до Мелітополя довжиною близько 100 км. Судячи з умовних схем, колія має проходити повз Приморськ і далі на захід уздовж траси М14, але жодних ознак її існування зараз немає.
«Нова залізниця за вказаним маршрутом дасть можливість швидше доставляти боєприпаси, підкріплення, важку техніку та озброєння з двох боків — з Росії та Криму до ключових населених пунктів окупованої частини Запорізької області, окупанти зможуть опертивніше перекидати свої сили між cходом і півднем», — роблять висновок розслідувачі.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що в Мелітополі підірвали залізничну колію, якою окупанти постачали паливо і боєприпаси
Джерело: 061.ua

Exit mobile version